ESMASPÄEVAL SAIGI algus tehtud. Lapsed vahvad ja töötavad õhinaga
kaasa :)
õppisime väga palju- kuidas laua taga istuda;
kuidas asju lauale paigutada; kelle poole ja kuidas pöörduda; tutvusime
üksteisega; mõtlesime uusi nimesid välja; kirjutasime tähti ja numbreid;
mõtlesime oma märgi välja; õppisime käe tõstmist; teiste kuulamist; sööklas
toidu ja joogi võtmist; päevikusse kirjutamist; järjehoidja kasutamist;
koostööd; naeratamist, WC kasutamist, muusikaklassi minemist, kehalise õpetajat
kuulama; koos tegutsemist, proovisime ka päevikusse kirjutada,
tahan kirjutada veel sellest, kuidas kappe jagasime.
Uskumatu, kuidas nad läbirääkimisi pidasid ja kõik lõpuks omale sobiva kapi
(ilma loosimiseta) valisid. Alguses tahtis ühte kappi 4-5 last :) Olen
uhke nende üle!
Vahva, kuidas nad plaanivad nädalavahetusel ka koolis
käia ja rohkem õppida! Super!
TEISIPÄEV oli veel asisem kui eSMASPÄEV. Gruppides piltide järgi
jutu koostamine, klassi ees jutustamine, meeskonnatöö (mõnele lapsele veel
oi-oi kui raske), tahvlijalgpall, päeviku täitmine, Randvere kooli laulu
õppimine, kullimängud, vasak ja parem, käärilõiked :)))))))))
PS! Isegi päike tuli välja :)
KAPID saime!!! Juhhuuuu!
KOLMApäeva
rõhk
oli juttude kuulamisel ja liiklemisel. Olin väga meeldivalt üllatunud. Sorav
jutustamine, täislausetega, mineviku ja tuleviku kasutamine (nii nagu neil
mõelda palusin)... Super! Mõnel lapsel tegeleme veel hääle tugevuse
seadistamisega ;)
Tahvlijalgpall oli nii tasavägine, et
tuli leppida viigiga. Klassist väljapääsu pileti arvutuse õige vastusega said
kõik. Üks kavalpea puges ilma piletita ka välja, kuid rahu... jänes tabatud ja
pilet lunastatud.
Saime ka õpikud kätte. Kingituseks on
riidest kott (nimi peale ja saab edukalt asjade hoidmiseks kasutada) ja Jaanus
Vaiksoo raamatu „Jaagupi esimene koolisügis“ . Õppisime ka muusikaõpikusse nime
kirjutamist.
Rändasime ümber koolimaja,
illustreerisime õueala, harjutasime paremat ja vasakut ning liiklesime
bussipeatuseni ja tagasi. Vaatlesime loodust ja lapsed tundsid kõiki puid, mida
näha õnnestus. Vahva arutelu tekkis okaste üle- võrdlesime männiokkaid
ragulkaga. Haa! Harjutasime kooli tänava nime hääldamist. Nii naljakas ja keeruline!
Randvere laulu sõnad kleepisime
päevikusse (nüüd on päevikus 3 laulu sõnad, millega muudkui tegeleme ja
harjutame). Lapsed pidid meelde jätma, et harjutavad laulude ette lugemist
õhtul vanematele, kuid.. mõni laps oli mures, et vanemad vaatavad nii kaua ja
liiga palju TV-d J
Aitäh vanematele märkamise ja toetamise eest! Mõnusad patakad
värvipabereid, õuekriidid, lauamängud, puzled, raamatud... meie
õpikeskkond muudkui täieneb ja muutub mugavamaks.
Homsest alustame ka korrapidamistega. Arutasime, mida korrapidaja
võiks teha/ aidata ja kõik tahtsid korrapidajad olla.
Lapsed on tõeliselt toredad,
õpihimulised, püüdlikud, tegutsejad, koostöövalmid, arutlejad, jutustajad,
elavad, naeratajad, lauljad,......
NELJAPÄEVAL ALUSTASID
KORRAPIDAMIST MAILEN-ELEN JA MIA LIIS, KES SAID SUUREPÄRASELT HAKKAMA. OTSISIME
OMA LEMMIKOLENDI NING JOONISTASIME TA PABERILE NING ANDSIME NIME. ROGERI
ETTEPANEK PANNA KODUKLASSI TEGELASELE NIMEKS POMM-POMM VÕETI VASTU.
MEENUTASIME ESIMEST KOOLIPÄEVA. ARUTASIME, KUIDAS KEEGI END
KOOLIS TUNNEB. TÄRINGUMÄNG +TAHVLIJALGPALL ON LEMMIKUD! SIILIPOISS TAHTIS KA VÄRVI PEALE SAADA... NO
AITASIME TEDA NII NAGU KEEGI OSKAS.
ÕPETAJA ETTE ÜTLEMISE PEALE TEGIME ERINEVATE VÄRVIDEGA ERI
MUSTREID. VÄRVIDE TUNDMISEGA MEIL RASKUSI POLE, KUID KÜLL O VEEL RASKE ÜHTE
RUUTU MAHTUDA JA NENDE LUGEMINE VÕTAB SILME EEST MUSTAKS..
NII VAHVA OLI ÕPETAJALE AABITSAST ETTE LUGEDA! IKKAGI PÄRIS
ESIMENE KOOLIRAAMAT JU!
REEDEL TUTVUSIME TEISTE LASTE RAAMATUTEGA. VAATLESIME KAASI, PILTE, LUGESIME JUPIKESE. MÕTLESIME, MILLEST NENDES RAAMATUTES KÜLL JUTTU VÕIKS OLLA. LUGESIME AJA PEALE VAIKSELT NING SIIS SOSISTASIME ÕPETAJALE KÕRVA, MITU RIDA JÕUDSIME LUGEDA. KUNI JÄRGMISE REEDENI LOEME IGA PÄEV NATUKE OMA RAAMATUT EDASI, SIIS JUTUSTAME, MILLEST LUGENUD OLEME JA LOEME JÄLLE EDASI.
HARJUTASIME AHELLUGEMIST (KORDA-MÖÖDA ÜKS LAUSE). ÕPPISIME JÄRGE HOIDMA, JOONLAUDA JÄRJEHOIDJANA KASUTAMA. SAIME TEADA, MIS ASI ON LAUSE. MISSUGUSEID ERINEVAID LAUSELÕPUMÄRKE ON OLEMAS, ISEGI JUTUMÄRKIDEST SAI RÄÄGITUD. HARJUTASIME HUVITAVAT, ILMEKAT LUGEMIST.
RÄÄKISIME VANAVANEMATE MEELES PIDAMISEST. AUSTUSEST. KES TAHTIS, TEGI KAARDI, KIRJUTAS ISE SISSE- SUPER!
VÄLJAPÄÄSU PILETEID LAUSA NÕUTAKSE!
ÕUE VAHETUND ON VAHVA!!!
MÕTLESIME KA SELLE PEALE, KUI PAHA VÕI KURI TUJU KALLALE TULEB, MIDA TEHA. MINNA ISEENDA RÕÕMUPOODI. MIDA SEAL KÜLL MÜÜAKSE???
TÄRINGUMÄNGU LEMMIKUD ON HARKI JA KOKKU HÜPPED, KÄTEKÕVERDUSED JA KEERUTAMISED.
KODUS VÕIB HARJUTADA AABITSALOO LUGEMIST JA ESMASPÄEVAL OOTAN PÕNEVAID JUTTE SELLE LEHEKÜLJE KOHTA.
KA TULETAN MEELDE, ET PÄEVIKUS ON KOGUNI 3 MEIE JAOKS TÄHTSAT LAULU. HARJUTAME, LOEME, LAULAME, HARJUTAME, LOEME, LAULAME,.....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar